fredag, november 05, 2004

Frejdag

Dagen är Frejs dag. Utan att vara speciellt kunnig i fornnordisk mytologi tror jag mig minnas att Frej var en fruktsamhetsgud och brukade karvas ur en ekstock med en kraftig gren skulpterad till en rejäl gåk.

Det känns ju helrätt att det heter just fredag, Frejs-dag, då jag antar att den sexuella aktiviteten i landet stiger ganska rejält just denna dag. det skulle vara kul att göra små symboler för de olika veckodagarna och då låtan fredag symbliseras av en liten trägud med en jättedolme, en sån almanacka tycker jag skulle vara kul, kanske bara jag? Häromdagen skaffade jag digital-TV och började läsa de TV programmen. Naiv som jag är hade jag inte tidigare förstått att det sändes porrfilm på TV. När jag sedan inser att det inte är alla dagar utan är fokus på fredag- och lördag kväll så kan jag inte låte bli att le.



Kära medborgare, det har nu åter blivit fredagskväll och ni förväntas utöva sexuella handlingar ensamma eller i grupp. Syftet med detta är dels att bibehålla invånarantalet i vårt land samt att hålla er lugna och tillfredsställda. Det senare målet uppfylls endast i de fall ni utöver sexualla handlingar i grupp med minst en partner av motsatt kön. Den tid som är avsatt för detta ändamål är 30 timmar. För att stimmulera er att påbörja detta vid en given tidpunkt kommer vi via satelit såväl som markbunden TV utsändning att överföra rörliga bilder med nakna människor engagerade i sexuellt umgänge. Statsmakten förväntar sig att ni medborgare finner detta inspirerande och i enlighet med våra önskemål genomför ett eller flera samlag de närmaste 30 timmarna.



En oppositionsrörelse håller på att ta form ute i landet erfar redaktionen på Eljest. En grupp människor vägrar att följa önskemålen från statsmakterna och kommer vilt att ha sex på en onsdag i nästa vecka. De jobbar också på ett sätt att inte heller göra det vare sig ensamma eller i grupp. Eljest hoppas kunna rapportera från denna tilldragelse under kommande vecka.